Tiedote: Jyvionille uusi hallitus vuodelle 2017!

Posted on Posted in Ajankohtaista

Jyvionille uusi hallitus vuodelle 2017!

Tiedote julkaistu 29.11.2016. Julkaisuvapaa heti.

Jyvioni – Jyväskylän vihreät nuoret ja opiskelijat ry piti syyskokouksensa maanantaina 28.11.2016. Kokouksessa valittiin yhdistykselle puheenjohtajat sekä uusi hallitus vuodelle 2017.

Jyvionin puheenjohtajiksi valittiin Riikka Leinonen ja Mari Kivijärvi. Syyskokous valitsi Jyvionin hallituksen jäseniksi seuraavat henkilöt: Petrus Kauppinen, Katri Kortelainen, Vilma Kosonen, Brigita Krasniqi, Martti Rajamäki, Janette Saarenpää ja Irina Tuokko. Hallituksen varajäseninä toimivat Reetta Kinnunen ja Emilia Lakka.

Yhdistyksellä on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa. Riikka Leinonen jatkaa yhdistyksen puheenjohtajana jo toista kautta ja on myös nimetty Jyväskylän Vihreiden kuntavaaliehdokkaaksi.

— Odotan innolla toista vuottani puheenjohtajana. Uusi hallitus on hyvä yhdistelmä vanhoja konkareita ja uusia tulokkaita, ja meillä on monipuolisia osaajia monelta alalta. Vuosi 2017 on meille merkittävä kolmien vaalien vuosi, kun kuntavaalien lisäksi tavoittelemme menestystä myös JYYn ja JAMKOn edustajistovaaleissa, linjaa Riikka Leinonen.

Toinen, nyt valittu puheenjohtaja Mari Kivijärvi puolestaan on toiminut vuonna 2016 Jyvionin hallituksen varajäsenenä että varsinaisena jäsenenä tiedotusvastaavan pestissä. Hän toimii lisäksi Vihreiden nuorten järjestämän Nuori Vihreä Vaikuttaja -kurssin ohjausryhmän puheenjohtajana.

— Emilia Lakka on tehnyt upeaa työtä kuluneena vuonna Jyvionin puheenjohtajana, ja hän jättääkin isot saappaat täytettäviksi. Toimeen ryhtymistä kuitenkin helpottaa, että Riikka Leinonen jatkaa toisena puheenjohtajana. Mennyt vuosi samassa hallituksessa on ollut opettavainen ja antoisa, ja onkin ilo päästä Riikan aisapariksi, iloitsee tuore puheenjohtaja Mari Kivijärvi.

Jyvioni on aloittanut jo kevään 2017 kuntavaaleihin valmistautumisen, mikä näkyy Jyväskylän Vihreiden asettamien nuorten ehdokkaiden suurena määränä. Listalla on jo yli kymmenen nuorta nimeä. Tavoitteena on, että Jyväskylän kaupunginvaltuustoon saadaan vähintään 2-3 nuorta, vihreää edustajaa.

Yhdistys otti syyskouksessaan myös kantaa kehittyvään Hippos 2020 -hankkeeseen. Kannanotto löytyy täältä.

Innolla ensi vuotta odottaen,

Riikka Leinonen ja Mari Kivijärvi

Puheenjohtajat 2017
Jyvioni – Jyväskylän vihreät nuoret ja opiskelijat ry.

cropped-jyvioni_tausta_face_terävä-1.png